وبلاگ دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور

این وبلاگ مخصوص تمام دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور می باشد

وبلاگ دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور

این وبلاگ مخصوص تمام دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور می باشد

دستکاری نرم افزارها

حتما تا کنون نرم افزار هایی خریداری کرده اید که فارسی شده اند یا تغییرات اساسی در ظاهر و شکل آنها بوجود آمده است و حتما هم تصور کرده اید که این نرم افزار ها با کدهای عجیب و غریب برنامه نویس بدین صورت تغییر کرده اند. اما حقیقت اینگونه نیست. در اکثر مواقع فقط نرم افزار ها به راحتی شکسته شده و تغییرات اساسی در آنها اعمال می شود. شکسته شدن نرم افزارها (Crack)یا هک شدن منابع آنها امروزه بسیار ساده شده است و با در اختیار داشتن نرم افزار هایی مانند Resourcr Hacker می توان به سورس یا منبع نرم افزارها به طریقی بسیار ساده دسترسی یافته و آنها را به نفع خود تغییر داد. این کارها در اکثر مواقع به حدی ساده اند که حتی دور از ذهن می نمایند و تنها مورد لازم برای انجام این کارها فقط وقت کافی و مناسب است. برای مثال شما می توانید فایل DLLیا EXEیا CPL که مربوط به کنترل پنل ویندوز هستند و فایلهای اکتیو ایک را باز کرده و به راحتی آیکون اصلی آنها، شکل و اندازه و زبان و محتویات دیالوگها و پنجره ها ، منوها، متون و لیبلهای مورد استفاده در نرم افزارها و ... را تغییر دهید. برای اینکه از تئوری گویی اندکی دور شویم به شما پیشنهاد می کنم برای دانلود و دریافت آموزشهای بیشتر درمورد نرم افزار ResHacker روی ادامه مطلب کلیک کرده و ادامه مطلب را بخوانید.........

خوب حالا برای اینکه آموزشی از محیط نرم افزار داشته باشیم به تشریح اجزای نرم افزار می پردازیم. تصویر زیر نمایی کلی از نرم افزار است که در آن یک فایل اجرایی باز شده است.



در تصویر بالا در سمت چپ کادر قرمز رنگ محل منابع فایل اجرایی یا کتابخانه ای DLL است. در این تصویر شما سر شاخه هایی از قبیل Cursore که مربوط به علامت موس در نرم افزار باز شده است می باشد. با کلیک روی هر یک علامتهای + در کنار نام سرشاخه ها بخشهای دیگری باز میشود که شامل اجزای مربوط به آن بخش است مثلا در بخش علامتهای موس شما همه علامتهای موس به کاربرده در نرم افزار مورد تغییر را می بینید. بخشهای دیگری مانند Bitmap برای تصاویر ,Icon برای أیکونها , Menu برای منوها, Dialog برای کادرهای محاوره, String Table برای اجزای رشته ای(متنی) به کار رفته در نرم افزار و... قابل مشاهده هستند که البته بسته به نوع نرم افزار یا فایل کتابخانه ای باز شده برای تغییر ، متفاوت خواهند بود اما به طور عمومی بخشهای ذکر شده در اکثر موارد وجود دارند. نکته قابل ذکر برای این بخش این است که StringTable ها و برخی دیگر از اجزا و منابع (سورسها)که شامل اجزای نوشتاری هستند در بخش سمت راست (کادر آبی) قابل تغییر هستند. در کادر آبی علاوه بر مشاهده و تغییر متون و دستورات و تغییر منوها و دیالوگها برای مشاهده اجزای تصویری یا شنیدن اجزای شنیداری به کار می رود. نکته دیگر در مورد کادر آبی این است که در تغییر منوها،دیالوگها،متون و ... پس از انجام کار مورد نظر باید دکمه Compile Scriptزده شود تابه طور موقت تغییرات اعمال شوند.

در بخش منوهاا منوی فایل در قسمت بالایی دارای گزینه هایی برای باز کردن و ذخیره کردن و خروج از نرم افزار است. همیشه توجه کنید که برای ذخیره حتما فایل را در محلی غیر از شاخه نرم افزار باز شده در RESHACKER ذخیره کنید. منوی Edit هم شامل گزینه های معمول کپی و کات و .... است که برای همه آشنا هستند. در منوی Viewنیؤ طؤینه خاصی موجوى نیست مگر گزینه أخر أن که برای انتخاب فونت در ادیتور نرم افزار است که اگر می خواهید در آن فارسی بنویسید باید فونت آن را به فونتهای با قابلیت فارسی و عربی تغییر دهید. اما منوی سوم که مهمترین منوی نرم افزار است منوی Actionمی باشد. گزینه اول منو برای ذخیره منبع یا سورس انتخابی با فرمت باینری یا همان دودویی است که بر مبنای 0و1 نوشته خواهد شد. گزینه دوم با پسود resو طؤینه سوم با پسوند rcکار ذخیره منبع را انتخاب می کند. معمولا از این سه گزینه کم تر استفاده می شود دو گزینه چهارم و پنجم هم کاربردی مشابه دارند اما گزینه های 6 تا 9 این منو که به ترتیب برای جایگزینی آیکون،مکان نمای موس، تصویر و سایر اجزا به کار می روند کاربردی زیادتر دارند. پس از کلیک روی هر کدام از این بخشها کادر محاوره ای ظاهر می شود که در آن باید فایل مورد نظرتان را با کلیک روی Open File With.... باز کرده و سپس در سمت راست مورد انتخابی برای جایگزین شده با مورد جدید را از لیست انتخاب کنید. در سمت چپ هم مورد جدید را انتخاب کرده و Replace کنید پس از این کار می توانید Close را بزنید.نکته مورد توجه در این بخش این است که باید فایل باز شده با مورد قدیمی هم خاصیت باشد. به این معنا که اگر تصویر باز شده شما که خواهان جایگزینی آن با مورد قدیمی هستید باید هم اندازه و هم فورمت با مورد مورد قدیمی باشد.گزینه دهم این منو برای باز کردن منابع ذخیره شده و گزینه آخر هم برای اضافه کردن منبعی جدید است.
خوب  حالا دست به کار شوید. شما می توانید هم اکنون به راحتی نرم افزار ها را به تسخیر خود در آورید. فقط یادتان باشد قبل از هر کاری از فایلهای اصلی بک آپ یا پشتیبان بگیرید.

لینک دانلود نرم افزار
 
نوع فایل : ZIP
نام فایل: Setup
اندازه: 629 KB
زمان مورد نیاز: 5 الی 15 دقیقه (با دایل آپ)
نظرات 1 + ارسال نظر
rayanebooks 12 بهمن 1387 ساعت 11:27 ق.ظ http://rayanebooks.wordpress.com

دانلود کامل ترین کتابهای درسی برای دانشجویان کامپیوتر- نرم افزار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد