وبلاگ دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور

این وبلاگ مخصوص تمام دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور می باشد

وبلاگ دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور

این وبلاگ مخصوص تمام دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور می باشد

ارسال SMS بدون افتادن شماره

ممکن است شما هم بخواهید برخی مواقع به کسی اس ام اس بزنید و شماره شما در گوشی مقصد نمایش داده نشود. در این بخش برای شما ترفندی معرفی می کنم که بتوانید بدون استفاده از نرم افزار خاصی و بدون هزینه این کار را انجام دهید.

این ترفند فقط بر روی گوشی هایی کار می کند که دارای قابلیت Email gateway باشند. اکثر گوشی های سونی اریکسون این خاصیت را دارند.البته باید هم گوشی مبدا و هم مقصد دارای این قابلیت باشند. همانطور که گفتم اکثر گوشی های سونی اریکسون و برخی مدل های نوکیا مثلاN70 این قابلیت را دارند اما من تا بحال روی نوکیا و سایر گوشیها امتحان نکرده ام ولی از کار کردن روی خیلی از مدلهای سونی اریکسون مطمئنم(ممکن است مدلهای قدیمی سونی اریکسون مثل J100 این قابلیت را نداشته باشند). به هر حال همانطور که گفتم هم گوشی مبدا و هم گوشی مقصد باید قابلیت را داشته باشند. حالا نحوه کار را برای شما توضیح می دهم. توجه کنید که این توضیح برای گوشیهای سونی اریکسون است و من نحوه انجام این عملیات را روی نوکیا نمی دانم. اگر کسی می داند حتما با ما هم در میان بگذارد.

وارد منوی گوشی شده و به بخش Messaging(پیام نگاری) شوید سپس گزینه Settings (تنظیم) را زده و از منوی جدید Text Message (پیام متن) را انتخاب کنید. سپس وارد Email gateway (درگاه ایمیل) شده و New email gateway (درگاه ایمیل جدید) را زده و شماره کسی را که می خواهید برایش مسیج بزنید(شماره مقصد) را وارد کرده Save (ذخیره) را بزنید.حالا به طور کلی از منو خارج شده و بعد ژیام خود را مثل همیشه تایپ کنید سپس برای ارسال پیام به جای وارد کردن شماره یا انتخاب از لیست مخاطبین گزینه Ente Email address(وارد کرن ایمیل) را زده و یک آدرس ایمیل (مثل این :A@B.com) وارد کنید. حتما علامت @ را استفاده کنید سپس پیام خود را Send(ارسال) کنید. حالا اگر گوشی مقصد دارای قابلیت Email Gateway باشد شماره شما روی گوشی او نمایش داده نخواهد شد و ایمیل دیده می شود. توجه کنید که برای ارسال پیام به شخص دیگر باید مجددا آن شماره را در بخش Email gateway تغییر دهید.

از دوستان عزیزی که نوکیا یا گوشیهای دیگر دارند خواهشمندم در صورت پیدا کردن راهی مثل روش بالا برای گوشیهای خود این موضوع را در نظرات مطرح و ما را هم مطلع کنند. با تشکر!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد