رتبه در ایران | نام دانشگاه | رتبه در دنیا |
1 | دانشگاه تهران | 1083 |
2 | دانشگاه شریف | 1869 |
3 | علوم پزشکی اصفهان | 2085 |
4 | علوم پزشکی تهران | 2132 |
5 | دانشگاه شیراز | 2169 |
6 | IPM | 2275 |
7 | دانشگاه علم و صنعت ایران | 2659 |
8 | دانشگاه اصفهان | 2752 |
9 | دانشگاه امیر کبیر | 2762 |
10 | دانشگاه فردوسی مشهد | 2777 |
11 | دانشگاه تربیت مدرس | 2851 |
12 | دانشگاه خواجه نصیر توسی | 2888 |
13 | علوم پزشکی شیراز | 3071 |
14 | شهید بهشتی تهران | 3081 |
15 | دانشگاه امام صادق | 3120 |
16 | دانشگاه پیام نور | 3208 |
17 | دانشگاه صنعتی اصفهان | 3251 |
18 | دانشگاه علوم پزشکی ایران | 3254 |
19 | دانشگاه تبریز | 3364 |
20 | علوم پزشکی مشهد | 3594 |
21 | علوم پزشکی تبریز | 3683 |
22 | علوم پزشکی شهید بهشتی | 3804 |
اسم بقیه دانشگاههای ایران تواین لیست 4000 تایی نبود بخصوص دانشگاههای آزاد .
LCD یا پلاسما ؟ کدوم بهتره؟
یشتر از نود درصد تلویزیونهای دیجیتال امروزی با استفاده از فناوریهای السیدی یا پلاسما ساخته میشوند. یکی از نکاتی که شاید برای بسیاری از کاربران نامفهوم باشد، فرق دقیق این دو فناوری با یکدیگر است. مخصوصاً اگر شما تمایل به خرید مدلهایی با اندازه بزرگتر از چهل اینچ را داشته باشید، خواهید دید که هر شرکتی معمولاً هم مدل السیدی و هم مدل پلاسما را در آن اندازه تولید کرده است. سعی میکنیم در این مقاله تا حدودی تفاوتهای السیدی و پلاسما را با یکدیگر مقایسه و مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم.
تفاوت در کیفیت تصاویر
کنتراست تصویر و سطح رنگ مشکی
وقتی یک سلول باید رنگ مشکی تولید کند، در واقع باید جلوی عبور این نور را بگیرد تا رنگ کاملاً مشکی به چشم بیننده برسد. ولی این عمل به خاطر نور پسزمینه که همواره وجود دارد، به طور صددرصد موفقیتآمیز نیست و سطح رنگ مشکی در آنها کاملاً دقیق در نمیآید. هرچند با پیشرفت فناوری این مسئله مدام در حال بهبود یافتن است، ولی به هر صورت هنوز السیدیها در این مورد ضعف دارند.
برخلاف السیدی، در پلاسما نور پسزمینه وجود ندارد و هر سلول خود نور مورد نیاز را تولید میکند. بنابراین تنها با خاموش کردن سلول مربوطه میتوان به سطح مناسبی از رنگ مشکی رسید. بهخاطر همین موضوع کنتراست تصویر (درجه اختلاف میان تاریکترین و روشنترین رنگ) در پلاسما بسیار بیشتر از السیدی است و از این جهت پلاسما برنده است.
در السیدیها یک منبع نور مجزا که در واقع یک لامپ فلورسنت است، وجود دارد که این نور با گذشتن از داخل کریستال مایع و فیلتر رنگ تغییر وضعیت داده و به چشم ما میرسد. مشکلی که در السیدیها به وجود میآید، در مورد رنگ مشکی است ادامه مطلب ...
افزایش سرعت اینترنت به 128 فایده ای ندارد!
khodkar.ir گفته است که :
عبدالمجید ریاضی در نشست تخصصی بررسی زیرساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد بخشنامه محدودیت اینترنت به سرعت 128 کیلوبیت گفت: این محدودیت از طرف دولت و مجلس نیست بلکه این بخشنامه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شده است.
دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات ادامه داد: آمار نشان میدهد بیشترین مصرف اینترنت توسط کاربران خانگی در محیطهای چت(گفتوگو) سپری میشود و از 27 هزار کاربر اینترنت حداقل 26 هزار نفر از آنها به سرعت بیش از 56 کیلوبیت نیاز ندارند.
ریاضی افزود: در حال حاضر تعداد ISP های (ارائه دهندگان اینترنت دایال آپ خانگی) کشور به یک هزار و 160 شرکت رسیده است و ما هیچ مشکلی در افزایش تعداد آنها نداریم اما شرکتهای PAP (ارائه دهندگان اینترنت پر سرعت) 11 شرکت است که در حال حاضر به بیش از این تعداد نیازی نیست چرا که این شرکتها باید یک میلیون و 500 هزار پورت ارائه می دادند اما تاکنون تنها 200 هزار پورت ارائه کردهاند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل دیگر در کمبود اینترنت پرسرعت در بین مردم کشور این است که به دلیل عدم نیاز، قیمت سرعت اینترنتی در حدود یک مگابیت در سبد خانوار ما گنجانده نشده است.
رشد بازار نرمافزارهای امنیتی درایران بسیار زیاد و امیدوارکننده است.
محمد مبصری، مدیر ارشد محصولات کسپرسکی در خاورمیانه، در این نشستی با اشاره به پتانسیل بالای تقاضای محصولات مرتبط با امنیت رایانهها و شبکههای رایانهای گفت: حضور کسپرسکی در ایران به حدود 4 سال قبل برمیگردد و این شرکت نخستین بار از طریق شرکت آواژنگ سیستم به بازار ایران وارد شد.
وی با بیان اینکه در ابتدا جلب اعتماد و رضایت شرکتها، سازمانها و کاربران بسیار مشکل بود افزود: از آنجا که در زمان ورود کسپرسکی به بازار، فرهنگ خرید نرمافزار و خصوصا نرمافزارهای اصلی خارجی چندان رایج نبود، لذا زمان بسیاری فقط صرف متقاعد کردن شرکتها و سازمان ها به خرید نرمافزار اصلی و لایسنس مربوطه میشد. اما با توجه به نوع عملکرد برنامههای کسپرسکی و حفاظت همه جانبهای که از اطلاعات کاربران به عمل میآورد و همچنین فعالیت بسیار ارزنده همکاران کسپرسکی در کشور، کسپرسکی توانست به سرعت جای خود را در میان کاربران باز کند و به یکی از برنامههای مطرح در بازار تبدیل شود.
بیش از 600 نفر از علاقه مندان به مقوله اورکلاکینگ طی دو روز دانش خود را محک زدند.
نشست مطبوعاتی اولین فستیوال اورکلاکینگ ایران امروز با حضور خانم ورونیکا هیسایو، مدیر بخش بازاریابی منطقه خاورمیانه شرکت گیگابایت ، جنس ین کارشناس محصول اداره بازاریابی این شرکت و کوروش عباسی مدیر بخش بازاریابی و روابط عمومی گروه شرکت های آواژنگ برگزار شد.
کوروش عباسی ضمن اشاره به این نکته که اورکلاکینگ دانشی نوپا و جوان در میان علاقه مندان و کاربران رایانه های شخصی است،
توضیح داد: این فستیوال که با پیش قدمی گروه شرکت های آواژنگ و شرکت گیگابایت برگزار شد اولین قدم جدی در زمینه اورکلاکینگ و مباحث مرتبط با آن در کشور و شروع راهی طولانی و نوید دهنده رخداد های جدیدی در آینده است.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این فستیوال آگاهی بخشیدن به قشر بزرگی از کاربران رایانه های شخصی است که امکان درگیری و تجربه اورکلاکینگ را نداشته اند و فرصتی است مناسب برای شناسایی و حمایت از استعدادهایی که این مبحث را بصورت حرفه ای و جدی دنبال می کنند.
وی افزود: بوجود آوردن یک محیط آموزشی و در عین حال تعاملی برای تجربه کردن اورکلاکینگ از نزدیک و در کنار دیگر کاربران فرصتی است که آواژنگ و گیگابایت خود را ملزم به فراهم آوردن آن می دانند. حرکتی که با ادامه پیدا کردن خود در آینده به بهبود سطح دانش کاربران ایرانی و طبیعتا بوجود آمدن نیازها و بازارهای جدید منجر خواهد شد.
بنا بر آخرین نظر سنجی باشگاه فعالان ICT متشکل از 2500 فروشگاه و مرکز فعال در بازار ICT کشور، در حال حاضر در بازار درایوهای نوری ایران، DVD-Writerها با 8 درصد رشد نسبت به شاخص پاییز 86، همان طور که پیشبینی میشد بیشترین رشد را نسبت به سایر درایوهای نوری بازار داشته و با برخورداری از 39 درصد از سهم محبوبیت شاخص بازار، محبوبترین درایو نوری بازار محسوب میشود.
این در حالی است که CD-Rom که اولین نسل درایو نوری است با 3 درصد کاهش سهم نسبت به شاخص تابستان 86، با در اختیار داشتن 6 درصد از این سهم، آخرین جایگاه را در بین درایوهای رایج در بازار به خود اختصاص داده است.
با نگاهی به شاخص تابستان 85 و مقایسه آن با شاخص اخیر، اولین نکتهای که جلب نظر میکند، سرعت خیره کننده رشد DVD-Writer و کاهش سهم عجیب CD-Rom است، به طوری که به ترتیب با 27 درصد رشد و 22 درصد کاهش پرافت و خیزترین بازار را رقم زدهاند.
افزایش تقاضای بازار و به دنبال آن کاهش قیمت DVD-Writerها و همچنین تمرکز برندهای مختلف بر این محصول نیز میتواند، از مهمترین عوامل بالا رفتن سهم این محصول در شاخص باشد.
به هر حال محصولی که تمامی قابلیتها را با قیمت مناسب ارایه کند، قطعا ظرفیت تخصیص سهم بیشتری از شاخص را به خود دارد که این محصول توانسته است خودش را به این جایگاه برساند.
اما Comboها که بعد از DVD-Writerها در جایگاه دوم قرار گرفتهاند، همان طور که پیشبینی میشد با کاهش سهم 3 درصدی مواجه شدند، اما با این وجود همچنان با 19 درصد جایگاه دومین درایو نوری محبوب بازار را به خود اختصاص دادهاند. با توجه به روند کاهش قیمت هر چند نامحسوس DVD-Writerها، ورود برندهای جدید به این دسته و اضافه شدن BDها (Blue-ray Disc) به بازار، پیشبینی میشود Comboها به روند نزولی خود در شاخص ادامه دهند.
از طرفی CD-Writerها نیز همانند CD-Romها با افت شدیدی مواجه شدند. این درایوها با 7 درصد کاهش سهم نسبت به شاخص گذشته و مجموعا با 15 درصد کاهش نسبت به تابستان 85 در حال حاضر با اختصاص 17 درصد از سهم محبوبیت شاخص بازار در جایگاه سوم و بالاتر از DVD-Romها ایستادهاند، اما به نظر نمیرسد که مدت زمان زیادی از عمر این درایوها در بازار نیز باقی مانده باشد.
در شاخص اخیر به جز DVD-Writerها تنها DVD-Romها رشد داشتهاند. با اینکه این رشد یک درصدی آن چنان محسوس نبوده است، به نظر میرسد میتوانند تا قبل از جا افتادن BD-Romها در بازار ایران به رشد هر چند نامحسوس خود ادامه دهند، حتی با تقاضایی بسیار پایین تر از هم خانواده خود.
از سوی دیگر BDهای سونی که پس از مدتها رقابت سخت با دیسکهای HD توشیبا، توانستهاند پیروز شوند به طور پراکنده وارد بازار میشوند تا بالاخره این فناوری به بازار ایران هم معرفی شود.
بعد از اعلام چوباچی، مدیر شرکت سونی، برای توسعه خطوط تولید به منظور دسترسی به هدف جاه طلبانه اختصاص 50 درصد از سهم بازار جهانی به BDها تا پایان سال 2008 و همچنین عرضه LCD TVهایی با امکان ضبط اطلاعات بر روی BD، به نظر میرسد این بازار شروعی باشد برای تحولی دوباره در دنیای انتقال اطلاعات و سرگرمیها و باید منتظر بود تا سهم BDها به تدریج افزایش پیدا کرده و BD-Romها و BD-Writerها جایگاه درایوهای DVD را به خود اختصاص دهند.
منبع : irITn
یک متخصص چشم پزشک گفت: زمینه آبی و قلم سفید برای صفحهی رایانه میزان آسیب رسانی و خشکی چشم را کاهش میدهد
دکتر "علی اشکاوران " روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرناافزود: در سالهای اخیر استفاده از کامپیوتر یکی از دلایل اصلی آسیب دیدن چشم و مراجعه افراد بخصوص کارمندان به چشم پزشکی شده است. ویاظهار داشت: رنگآبی و سفید از نظر علمی و روانشناسی برای چشم آرامش دهنده است و چشم را خسته نمیکند
وی با بیان اینکه یکی از دلایل استفاده از رنگ آبی در بخشهای جراحی چشم موارد فوق میباشد، گفت: استفاده از رنگهای تیره در رایانه به خصوص برای تایپ و یا صفحه کار باعث پلک زدنهای مکرر، ضعف و خستگی بینایی میشود . اشکاوران اضافه کرد: بازیهای رایانهای نیز بهنوعی دیگر باعث آسیب رسانی چشم کودکان شده است، به گونهای که در سالهای اخیر تعداد مراجعهکنندگان کودک به مطب و کلینکهای چشم پزشکی با میانگین سنی ۵تا ۲۵سال و بعضا بالای این سن افزایش یافته است.
وی گفت: این در حالی است که پیش از این ضعیفی چشم تنها محدود به ارث مطالعه بسیار و یا تماشای تلویزیون از نزدیک بود
وی توصیه کرد : کاربران علاوه بر استفاده از زمینه آبی در رایانه با قلم سفید، باید هراز گاهی چشمان را با صورت و یا مالش دادن استراحت دهند
این چشم پزشک افزود : برای تامین پروتئین و جلوگیری از چروک و ضعیف شدن چشم نیاز است که تمامی کاربران رایانهاز آب هویج و سویا مرتب استفاده کنند
منبع :خبرگزاری جمهوری اسلامی