وبلاگ دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور

این وبلاگ مخصوص تمام دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور می باشد

وبلاگ دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور

این وبلاگ مخصوص تمام دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور می باشد

دانشگاه های کرمانشاه در سالی که گذشت ......

فروردین:

در سکوت نوروزی شایعاتی مبنی بر قتل دو فعال کارگری در چهارمین روز از سال ۸۶ به گوش رسید. برخی منابع نام این دو نفر را روناک علیپور(علیزاده) و سلیمان فتاحی عنوان کردند.

اردیبهشت:

درز کردن اخباری مبنی بر سو استفاده ی جنسی فردی به نام داییچی معاون مزدور حراست دانشگاه رازی از دانشجویان دختر این دانشگاه اعتراضات دانشجویان دانشگاه رازی را به دنبال داشت. دانشجویان با تعطیل کلاس ها در محوطه ی دانشکده ی فنی تجمع کرده و خواستار حضور و پاسخگویی ریاست دانشگاه و ریاست حراست شدند. سرابی ریاست مزدور وقت دانشگاه با حضور در جمع دانشجویان معترض سعی در آرام کردن جو دانشگاه داشت و در سخنانی متناقض داییچی معاونت پرنفوذ حراست دانشگاه را یک کارمند جز اعلام کرد. بسیج دانشجویی با صدور بیانیه ای دانشجویان معترض را ایادی غرب خوانده و هدف آن ها را "ماهی گرفتن از آب گل آلود" دانست. فرشادفر ریاست انتصابی وقت دانشگاه نه تنها برای خواسته های دانشجویان که خواسته هایی منطقی و حداقلی بودند احترامی نگذاشت بلکه در مصاحبه ای با روزنامه ی اعتمادملی اصل ماجرا و حتی تجمع اعتراضی را تکذیب کرده و سخنانی اهانت بار نسبت به دانشجویان بیان داشت.

درهمین ماه دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه نیز در تجمعی صنفی با تعطیل کلاس ها و گرد آمدن در حیاط دانشکده ی فنی نسبت به وضعیت فیزیکی امکانات کم سطح آموزشی پایین فضای بسته ی فکری این دانشگاه و دخالت حراست در مسایل شخصی دانشجویان اعتراض کردند و به ریاست دانشگاه برای پاسخگویی و اقدام فرصتی یک هفته ای دادند. اعضای بسیج دانشجویی سعی در به آشوب کشاندن این تجمع صنفی با شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه" داشتند. یک هفته بعد در جلسه ای که به اهتمام دانشجویان و برای پاسخگویی مسوولان برگزار شد هیچیک از مسولان رده بالای دانشگاه شرکت نکرده و تنها رضایی ریاست انتصابی وقت دانشکده ی فنی که خود را نماینده ی صفدری ریاست انتصابی دانشگاه اعلام کرد در سخنانی توهین آمیز وضع دانشگاه را مطلوب توصیف کرده و اعتراض را بی مورد دانست. مسوولان دانشگاه همچنین برای نشان دادن چنگ و دندان به دانشجویان یک نظامی را از بیرون به مراسم آورده و در میان مسولان نشاندند.

میرمعینی ریاست مزدور و سادیست حراست دانشگاه پیش از مراسم دانشجویان برگزار کننده را به لانه ی جاسوسی (اتاق حراست) برده و به تهدید آن ها پرداخت و به آن ها اعلام کرد "بعضی از دانشجویان" حق حرف زدن در مراسم را ندارند!

در این ماه همچنین پارسا کرمانجیان(کرمانیان) دانشجوی چپگرای دانشگاه آزاد در هنگام گفتگو با مردم برای جمع آوری امضا برای کمپین حقوق زنان در یکی از پاساژهای شهر کرمانشاه دستگیر شد.


خرداد:

یکی از دانشجویان فعال چپ دانشگاه پیام نور به نام ئه له ند قادری در حین رانندگی در مسیر پاوه در یک سانحه ی مشکوک رانندگی کشته شد.

تیر: یک دانشجوی دختر دانشگاه رازی که سال پیش از سوی یکی از اساتید گروه شیمی این دانشگاه مورد سو استفاده ی جنسی قرار گرفته بود خودکشی کرد.

مرداد: پارسا کرمانجیان دانشجوی دانشگاه آزاد کرمانشاه از سوی کمیته ی انضباطی این دانشگاه به یک ترم تعلیق از تحصیل محکوم شد.

در این ماه همچنین قرار تعلیق تشکل فرمایشی و انحرافی انجمن اسلامی دانشگاه رازی به پایان رسید. تاکنون نیز مقامات این دانشگاه از صدور مجوز برای برگزاری انتخابات و آغاز مجدد فعالیت های این انجمن خودداری کردند.

شهریور: جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه های کرمانشاه با حضور در منزل خانواده ی یکی از قربانیان اعدامی سال ۶۷ نسبت به یکصد هزار جانباخته ی چپگرای دهه ی هولناک ۶۰ ادای احترام کردند.

آبان: سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه رازی با نام های خه بات یوسفی اسماعیل شاه آبادی و پرویز ستاری به اتهامی که هرگز اعلام نشد دستگیر شدند که تا این تاریخ همچنان در زندان به سر می برند.

در این ماه همچنین یک دانشجوی دیگر رازی به نام سروه عامری دانشجوی علوم سیاسی این دانشگاه نیز بازداشت شد که تا به امروز در بازداشت به سر می برد. در باره ی اتهامات این دانشجویان شایعات زیادی به گوش می رسد.

آذر: در این ماه مراسم خودجوشی از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد در بزرگداشت ۱۶ آذر برگزار شد. در این تجمع دانشجویان خواسته های رادیکال خود را اعلام کرده و نسبت به سرمایه داری جهانی و ارتجاع حاکم اعلام موضع نمودند. بیش از هفتصد دانشجو در این میتینگ بزرگ شرکت داشتند. این حرکت با استقبال و حمایت ستمدیدگان و آزادیخواهان در کرمانشاه و جهان مواجه شد. اما تشکل های فرمایشی و انحرافی نهادهای خارج از دانشگاه که از آگاهی دانشجویان ترسیده بودند به دست و پا افتاده و بیانیه هایی صادر کردند.

چند روز پس از تجمع دو دانشجوی دانشگاه آزاد در هنگام پخش اعلامیه دستگیر و به اطلاعات سپاه تحویل داده شدند. پارسا کرمانجیان(کرمانیان) سخنران مراسم ۱۶ آذر سرخ در هنگام دستگیری به سختی از سوی امیری ریاست لمپن حراست دانشکده ی فنی مورد ضرب و شتم و فحاشی ناموسی قرار گرفته و از جانب این مقام مزدور تهدید به قتل و تهدید به تجاوز شد.

علیرضا حیدری نیز در مجتمع خمینی این دانشگاه مورد هجوم مزدوران حراست قرار گرفته و دستگیر شد. پس از آن جو دانشگاه آزاد به شدت امنیتی شده و حراست دانشگاه به تاخت و تاز نسبت به دانشجویان پرداخت.

دی: دانشجویان خوابگاهی مجتمع اشرفی دانشگاه رازی نسبت به قطعی گاز آب برق و کمبود غذا در زمستان سرد سال ۸۶ اعتراض کرده و در حیاط مجتمع تجمع کردند.

بهمن: حضور نیروهای پلیس در دانشگاه رازی شایعاتی را مبنی بر بازداشت هفت دانشحوی این دانشگاه بر سر زبان ها انداخت. جو رازی در این مدت به شدت امنیتی بود و لباس شخصی ها به کرات در رازی و نیز در آزاد و علوم پزشکی رفت و آمد می کردند.

اسفند: دانشجویان معترض خوابگاه اشرفی به حراست دانشگاه رازی احضار شده و مورد توهین و تفتیش عقاید قرار گرفتند. حراست رازی این دانشجویان را وادار به نوشتن ندامت نامه کرد.

نشریه ی دانشجویی ادبی ایرانشهر نیز در این ماه در دانشگاه رازی توقیف شد.

در این ماه همچنین جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه های کرمانشاه با حضور در اطراف شهر کرمانشاه ۸ مارس روز جهانی زن را گرامی داشتند.

این بخشی از رخدادهای گزارش شده ی جنبش دانشجویی در دانشگاه های کرمانشاه در سال ۸۶ بود. چنان که مشاهده می کنید در این سال جنبش علیرغم فشارها و محدودیت ها همچنان به حیات خود ادامه داده و حاکمیت نیز در برابر به سرکوب پرداخته و ماهیت ارتجاعی و ضد انسانی خود را بیش از پیش عیان کرد.

منبع : وبلاگ ما زنده ایم

نظرات 4 + ارسال نظر
داوود 22 دی 1387 ساعت 09:48 ب.ظ http://center-it.blogfa.com

سلام منو با نام دانلود نمونه سئوال و حل تمرین کتابهای دانشگاه پیام نور لینک کن و بگو با چه نامی لینکت کنم یا علی

داوود 26 دی 1387 ساعت 02:48 ب.ظ http://www.center-it.blogfa.com

سلام منو با نام دانلود نمونه سئوال و حل تمرین کتابهای دانشگاه پیام نور لینک کن و بگو با چه نامی لینکت کنم یا علی

محزون 2 بهمن 1387 ساعت 01:57 ب.ظ http://mahzoon.blogsky.com

دشنگه
خدای نگاهبان شما باد
و طول عمر دهاد

به ما هم سربزنین
مرسی

عباس 12 آذر 1388 ساعت 11:38 ب.ظ http://pnu-physics.blogfa.com

ای دوست قصه ی زمحبت بگوکه من...
طفلم به تبع آرد ودیوانه ی محبتم هنوز...
منتظر نظرات هستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد