وبلاگ دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور

این وبلاگ مخصوص تمام دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور می باشد

وبلاگ دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور

این وبلاگ مخصوص تمام دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور می باشد

افزایش سرعت اینترنت به 128 فایده ای ندارد!

افزایش سرعت اینترنت به 128 فایده ای ندارد!

khodkar.ir  گفته  است که :

عبدالمجید ریاضی در نشست تخصصی بررسی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد بخشنامه محدودیت اینترنت به سرعت 128 کیلوبیت گفت: این محدودیت از طرف دولت و مجلس نیست بلکه این بخشنامه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شده است.
EngComputer  ll  Dial-Up
دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات ادامه داد: آمار نشان می‌دهد بیشترین مصرف اینترنت توسط کاربران خانگی در محیط‌های چت(گفت‌وگو) سپری می‌شود و از 27 هزار کاربر اینترنت حداقل 26 هزار نفر از آنها به سرعت بیش از 56 کیلوبیت نیاز ندارند.

ریاضی افزود: در حال حاضر تعداد ISP های (ارائه دهندگان اینترنت دایال آپ خانگی) کشور به یک هزار و 160 شرکت رسیده است و ما هیچ مشکلی در افزایش تعداد آنها نداریم اما شرکت‌های PAP (ارائه دهندگان اینترنت پر سرعت) 11 شرکت است که در حال حاضر به بیش از این تعداد نیازی نیست چرا که این شرکت‌ها باید یک میلیون و 500 هزار پورت ارائه می دادند اما تاکنون تنها 200 هزار پورت ارائه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل دیگر در کمبود اینترنت پرسرعت در بین مردم کشور این است که به دلیل عدم نیاز، قیمت سرعت اینترنتی در حدود یک مگابیت در سبد خانوار ما گنجانده نشده است.

ریاضی ادامه داد: از نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پهنای باند به میزان درخواست افراد وجود دارد به طور مثال برنامه‌ای برای حل مشکلات دانشگاه‌ها در زمینه اتصال به اینترنتی با سرعت 10 گیگابیت در دستور کار داریم.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات مشکل کشور در حوزه اینترنت را عدم تعاملات علمی با دیگر کشورها دانست و اظهار داشت: کشور ما یک کشور خاص و غیر قابل مقایسه با دیگر کشورها است بنابراین سند جامع اطلاعاتی بر اساس این ویژگی‌های خاص تدوین و وضعیت محیط داخلی و خارجی اینترنت با شناختی شفاف استخراج می‌شود.

ریاضی گفت: توسعه IT در بحث شهروند ایرانی- اسلامی باید بر اساس توسعه سجایای اخلاقی کشور باشد و در بحث R&D نیز به دلیل محدودیت‌ها ناگزیر هستیم برخی از تکنولوژی‌ها را در داخل کشور بسازیم.
دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات بروز مشکلات در اینترنت را تنها مخصوص زیرساخت‌ها ندانست و گفت: ایجاد مشکل در دیدن یک صفحه وب تنها به دلیل عدم پهنای باند مناسب نیست و ممکن است این مشکل به دلایلی همچون خرابی کامیپوتر کاربر، کم‌کاری ISP ها و... به وجود آمده باشد.

هیچ پیشرفتی در زمینه تجارت الکترونیک در ایران مشاهده نمی شود
وی اظهار داشت: ده سال است که بحث تجارت و دولت الکترونیک در کشور مطرح شده است اما هیچ پیشرفتی در این زمینه مشاهده نمی‌شود و دلیل آن عدم پهنای باند نیست بلکه بی برنامگی برخی از مسئولان چنین مشکلاتی را به وجود آورده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد