وبلاگ دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور

این وبلاگ مخصوص تمام دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور می باشد

وبلاگ دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور

این وبلاگ مخصوص تمام دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور کنگاور می باشد

اعلام حضور مستقیم شرکت کسپرسکی در ایران

kaspersky-logo.jpg
رشد بازار نرم‌افزارهای امنیتی درایران بسیار زیاد و امیدوارکننده است.
محمد مبصری، مدیر ارشد محصولات کسپرسکی در خاورمیانه، در این نشستی با اشاره به پتانسیل بالای تقاضای محصولات مرتبط با امنیت رایانه‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای گفت: حضور کسپرسکی در ایران به حدود 4 سال قبل برمی‌گردد و این شرکت نخستین بار از طریق شرکت آواژنگ سیستم به بازار ایران وارد شد.


وی با بیان اینکه در ابتدا جلب اعتماد و رضایت شرکت‌ها، سازمان‌ها و کاربران بسیار مشکل بود افزود: از آنجا که در زمان ورود کسپرسکی به بازار، فرهنگ خرید نرم‌افزار و خصوصا نرم‌افزارهای اصلی خارجی چندان رایج نبود، لذا زمان بسیاری فقط صرف متقاعد کردن شرکت‌ها و سازمان ها به خرید نرم‌افزار اصلی و لایسنس مربوطه می‌شد. اما با توجه به نوع عملکرد برنامه‌های کسپرسکی و حفاظت همه جانبه‌ای که از اطلاعات کاربران به عمل می‌آورد و همچنین فعالیت بسیار ارزنده همکاران کسپرسکی در کشور، کسپرسکی توانست به سرعت جای خود را در میان کاربران باز کند و به یکی از برنامه‌های مطرح در بازار تبدیل شود.

مبصری که خود از ابتدا در شرکت آواژنگ سیستم با عنوان مدیر بخش فناوری اطلاعات و امنیت مشغول به کار بود و معرفی کننده اصلی نرم‌افزارهای کسپرسکی در ایران به شمار می‌آید، با اشاره به فعالیت شرکت آواژنگ سیستم افزود: عملکرد مناسب آواژنگ سیستم، شرکت کسپرسکی را متقاعد کرد که ایران بازاری مناسب و رو به رشد در زمینه امنیت فناوری اطلاعات است و با پتانسیل بسیار خوبی که دارد می‌تواند آینده‌ای روشن برای ارائه محصولات کسپرسکی داشته باشد. در نتیجه کسپرسکی با رغبت هرچه تمام‌تر به توسعه این بازار همت گماشت که حاصل آن نصب و به کارگیری نرم‌افزارهای امنیتی کسپرسکی در بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای بخش دولتی و خصوصی است.

در این نشست، پس از بیان توضیحات کلی، آغاز فعالیت رسمی روابط عمومی کسپرسکی در ایران نیز اعلام گردید.
به گزارش ایتنا شرکت دیده‌بان آی‌تی، به عنوان روابط عمومی رسمی کسپرسکی در ایران وظیفه اطلاع‌رسانی و انجام هماهنگی‌های لازم را بر عهده دارد.

در ادامه نشست محمد مبصری و علیرضا صالحی، مدیر عامل دیده بان آی‌تی که از فعالان قدیمی حوزه آی‌تی و مطبوعات آی‌تی است، پاسخگوی برخی سئوالات بودند.

مبصری در پاسخ به سئوالی مبنی بر آنکه هم اکنون روش توسعه فروش کسپرسکی در ایران به چه صورت است گفت: شرکت کسپرسکی در حال حاضر محصولات خود را در سطح منطقه از طریق شرکت کام گارد و در ایران از طریق شرکتإ‌های آواژنگ سیستم، فناوری اطلاعات و ارتباطات آتنا و داده‌پردازان دوران توزیع می‌نماید. با این توضیح که شرکت داده‌پردازان دوران محصولات ویژه کاربران سازمانی و دو شرکت دیگر علاوه بر محصولات سازمانی، محصولات ویژه کاربران خانگی و شرکت های کوچک را نیز توزیع می‌نمایند.

در پاسخ به سئوالی در خصوص برنامه های واحد روابط عمومی کسپرسکی صالحی بیان داشت: عملکرد مناسب نمایندگان فروش کسپرسکی در ایران، سبب شد که شرکت مادر در فکر توسعه هرچه بیشتر حضور خود در ایران و ارتباط بهتر با مشتریان و کاربران باشد. به همین دلیل و پس از انجام رایزنی‌های متعدد، تصمیم بر آن شد که کسپرسکی از طریق راه‌اندازی واحد روابط عمومی، ضمن پررنگ‌تر کردن حضور خبری و اطلاع‌رسانی خود، وظیفه انجام هماهنگی بین نمایندگان، شرکت مادر و برگزاری نشست‌های خبری، اطلاع‌رسانی و حضور در نمایشگاه‌های منطقه‌ای و داخلی نظیر الکامپ را نیز عهده دار شود و از این طریق اطمینان خاطر بیشتری را به کاربران بدهد.

مبصری در پاسخ به سئوالی درباره امکان بروز تداخل بین وظایف توزیع کنندگان و حضور مستقیم کسپرسکی در ایران گفت: چنین تداخلی به هیچ عنوان بین عملکردها بروز نخواهد کرد، زیرا کانال‌های توزیع کسپرسکی در ایران کاملا مشخص و محدود به همان شرکت‌های گفته شده هستند و این حضور همانگونه که در کشورهای دیگر نیز وجود دارد، صرفا به منظور حفظ و بالا بردن کیفیت فروش محصولات و به ویژه ارائه خدمات پس از فروش که تاکنون توسط این سه شرکت به نحو احسن انجام شده است و از این بابت می‌توان این حضور را مژده‌ای به جامعه کاربران کسپرسکی تلقی کرد.
صالحی نیز با اشاره به همین مسئله و در پاسخ به چگونگی ارتقای سطح خدمات پس از فروش گفت: از جمله برنامه‌های آتی کسپرسکی در ایران، راه‌اندازی وب‌سایت رسمی فارسی و ارائه خدمات آنلاین ازطریق اینترنت است. وی با تاکید بر اینکه این مسئله از جمله خواسته‌های جدی کاربران کسپرسکی بوده است وعده داد که با آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم، کاربران به زودی شاهد ارائه امکانات خوبی از جمله مشاوره خرید روی سایت رسمی فارسی کسپرسکی خواهند بود.

در ادامه، مبصری در پاسخ به اینکه برای ارتقای سطح علمی کاربران کسپرسکی چه برنامه‌هایی در نظر دارید گفت: شرکت کام گارد که توزیع کننده محصولات کسپرسکی در خاورمیانه است دارای یک مرکز آموزش بسیار پیشرفته در دبی است که یکی از فعالیت‌های آن، برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه مدرک رسمی کسپرسکی می‌باشد که مشتریان می‌توانند با ثبت نام در دوره‌ها از طریق شرکای ما در ایران و گذراندن آزمون، مدارک رسمی کسپرسکی را دریافت نمایند.
وی همچنین یادآور شد که برگزاری کلاس و آزمون از طریق نمایندگان و در داخل کشور پیش‌بینی شده و نمایندگان می‌توانند با ثبت نام از متقاضیان و دریافت هزینه‌های لازم، نسبت به برپایی کلاس و اخذ آزمون و ارائه مدرک رسمی کسپرسکی اقدام نمایند.

مدیرعامل دیدبان آی‌تی نیز در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه برای پیشی گرفتن از رقبا در حوزه اطلاع‌رسانی چه برنامه هایی را مد نظر دارید گفت: نه دیده‌بان و نه کسپرسکی، هیچگاه در پی حذف یا ضربه زدن به رقبا نیستند و هر دو معتقدند که از راه اطلاع‌رسانی دقیق، منصفانه و واقعی و البته با روش‌ها و کیفیت مناسب، قطعا مشتریان خود می‌توانند به بهترین گزینه برسند و روابط عمومی کسپرسکی بالابردن سطح اطلاعات عمومی-تخصصی کاربران در حوزه نرم‌افزارهای امنیتی را به عنوان یک ماموریت ویژه برای خود در نظر گرفته است و تلاش می‌کند در راه رسیدن به آن گام بردارد.

در ادامه مبصری نیز با تاکید بر اینکه کسپرسکی هم اکنون یکی از چهره‌های فعال حوزه آی‌تی و پیشکسوتان حوزه مطبوعات آی‌تی را به عنوان واحد روابط عمومی در کنار خود دارد گفت: مطمئن هستیم که اصحاب رسانه و مطبوعات از طریق دیده‌بان آی‌تی، کسپرسکی را در انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی مناسب یاری خواهند داد و از این بابت سپاسگزار آنان هستیم.

در پایان مدیر ارشد محصولات کسپرسکی در خاورمیانه ضمن تشکر از حضور نمایندگان رسانه‌های آی‌تی، مجددا تاکید کرد که از این پس مشتریان بزرگ، سازمان‌ها، بانک‌ها و سایر موسساتی که در سطح کلان از محصولات کسپرسکی استفاده می‌کنند، شاهد خدمات پس از فروش گسترده‌تر و افزایش کیفیت اجرای پروژه‌های خود خواهند بود. وی همچنین یادآور شد که جا دارد از زحمات بی دریغ گروه شرکت‌های آواژنگ ، مدیران و هیئت مدیره محترمشان، مدیریت محترم شرکت داده‌پردازان دوران و همچنین مدیریت محترم فناوری اطلاعات و ارتباطات آتنا تشکر کنم که تنها با کمک و حمایت این دوستان بوده که کسپرسکی چنین جایگاهی در کشور یافته و همکاری با ایشان افتخار بزرگی برای بنده نیز می‌باشد.

منبع :ITNA

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد